La música al mitjans de comunicació
Tema 5
La música al mitjans de comunicació
Ràdio i televisió
La ràdio i la televisió són dos mitjans de comunicació que van revolucionar la societat. Actualment, són dels mitjans que més s'utilitzen, juntament amb Internet. La música és un factor molt important en ells, i es pot utilitzar de diverses maneres:Com a sintonia d'un programa, sèrie, canal o emissora, que permeten que l'espectador les identifiqui només sentint la melodia. Aquesta és la música de la sèrie Joc de Trons.
En programes especialitzats en la música, en què persones parlen sobre grups i cançons, o simplement canals o emissores que només reprodueixen música tot el dia.
En concursos de talent com Operación Triunfo, on van néixer grans estrelles com David Bisbal.
En anuncis publicitaris, és una eina indispensable per persuadir al receptor per tal de comprar aquell producte o actuar d'una manera determinada. Hi ha cançons i melodies que també permeten que les persones identifiquin aquell anunci només sentint la música. Aquesta és la sintonia de McDonald's.
La música de fons que acompanya a programes de ràdio i televisió, que s'anomena música incidental o d'escena.
Finalment, en dibuixos animats com a fons, sobretot en aquells en què no hi ha cap diàleg. Aquesta és la música de la sèrie Pantera Rosa. També gràcies a la música es poden reconèixer fàcilment.
La música a Internet
Internet ha revolucionat en molts aspectes de la nostra vida, i en la música, no és cap excepció.Fa uns quants anys, si una persona volia escoltar música, s'havia de comprar un disc o un àlbum. Ara, es poden comprar cançons soltes, escoltar-les gratuïtament o guardar-les en MP3, mòbils i altres dispositius digitals, que ocupen menys espai i són més fàcils de fer-los servir.
Gràcies a Internet, es poden reproduir cançons des de aplicacions, com Spotyfy, o xarxes socials, com a YouTube. Molts artistes s'estan fent famosos gràcies a Internet, ja que poden penjar les seves creacions gratuïtament, les poden escoltar qualsevol persona, i aquestes persones poden promoure aquestes cançons gràcies a les xarxes socials, com Twitter.
Comentarios
Publicar un comentario